gezinshuis

gezinshuis
de morgenster

donderdag

Er komen er twee bij!

Niet normaal hoe druk je het kan hebben. Doe ik natuurlijk gewoon ook allemaal zelf. Maar goed. Ik ben druk bezig geweest met de voorbereiding van Atlantic Bridge om onze gasten goed te kunnen ontvangen.En dat vind ik gewoon ook ontzettend leuk. Dus dan maar even druk.

We hebben ons gesprek met Juvent gehad! En dat was heel spannend. Maar wat was het goed! Zoals het er nu uitziet komen er voor/begin zomervakantie twee nieuwe kids bij. Super blij zijn we dat onze samenwerking nu echt gaat starten. Eindelijk gaan we dus echt een Zeeuws gezinshuis worden. En wij hebben er zoveel zin in. De kinderen vragen regelmatig: wanneer komt er nu iemand bij? En hebt u al wat gehoord. Nu weten we waar we aan toe zijn. Dan de laatste hobbel nog die genomen moet worden, en dat is de andere vier kinderen. Dat ze bij ons moeten blijven is iedereen het over eens. Dus ook daar maak ik me nu niet zo druk meer over. De leeftijd van de kinderen zal basisschool bovenbouw worden. En ook dat vinden we super fijn. Dat sluit goed aan bij de andere kinderen. Zeker als het goed klikt. Ze vinden eigenlijk allemaal wel dat het maar jongens moeten worden. Want we hebben al zoveel meiden.....We zullen zien.

Toen hebben we Pasen gevierd. Een einde kwam aan onze vasten periode. Niet alle weken hebben we iets uitgekozen maar we zijn er wel steeds mee bezig geweest. Het is goed om als gezin in gesprek te zijn over het lijden en sterven van Jezus. Maar daar stopt het niet. Het is zondag geworden. Pasen. Hij is opgestaan.
Het was echt een tijd van bezinning. Een nader komen tot elkaar. En het was zo mooi! Hoe goed ook de kinderen meededen in de gesprekken en meedenken.

Maandag kwam ik in de achtbaan van Atlantic Bridge. Er moest nog een auto bij, want anders konden we onze Amerikaanse gasten niet ophalen. Maar ik had de maaltijd al gecoördineerd. Maar met wat delegeren werden die taken verder overgenomen en kon ik maandag naar Ouwerkerk. De groep heeft daar het Watersnood museum bezocht. Dit was mijn eerste contact met onze gasten. En onze logé. Ik had al een mail gekregen. Een meisje van 15 jaar. Emma. Als ik erover nadenk snap ik best dat je het heel spannend vind. 15 jaar en dan helemaal naar Nederland en dan bij vreemde mensen in huis. Maar wat een leuke spontane meid! Dat gaat best goed komen deze week. Aangekomen in Sint Maartensdijk hadden we een maaltijd met elkaar en konden we kennis maken. Het was een gezellige maar drukke dag. En het werd laat. Want uiteindelijk moesten we nog veel puntjes op de i gezet worden. Ook één van de leiders logeert bij ons. We waren rond tien uur thuis. Maar voordat we naar bed gingen was het half 1. Thirza was dit weekend naar Canterbury. Met Atlantic Bridge. Zij kwam pas om kwart voor 12 aan in Rilland en André moest ze nog ophalen op het dorp. En dan wil je toch nog even met je nieuwe logé praten. Ik moet zeggen dat ik ook onrustig heb geslapen. Ik ben helemaal niet gewent om Engels te praten. En dan moet je dit ineens doen heel de dag. Maar het ging best goed. Ik heb maar twee jaar Engels gehad op school. Dus ik ben best trots op mezelf dat ik dit toch doe. De volgende morgen was de eerste kennismaking met de andere kinderen. Wat vinden die het leuk zeg. Ze proberen ook een beetje Engels te praten. Er is een klik. Ze hebben lol met elkaar. Het is leuk, maar ook heel vermoeiend en intensief. Ik rij heel wat heen en weer deze week om onze gasten op plaats van bestemming te brengen voor hun programma. Ze bezoeken twee scholen om daar hun land/cultuur en geloof te presenteren. En vandaag gingen alle jongeren met hun gast naar school. Een zogenaamde schaduw dag. Spannend, maar ook heel leuk en leerzaam. Komende week hebben we gelukkig vakantie en kunnen we uitrusten.

De kamers zijn dus al goed in gebruik genomen. De komende tijd staan ze klaar voor onze kinderen. Een spannende maar ook leuke tijd. We gaan weer aan de slag om fotoboekjes te maken voor de kinderen. Dat vinden ze altijd zo leuk. Om al een boekje met foto's te krijgen van iedereen die hier woont en van het huis. Zo hebben ze al een beetje een beeld waar ze komen. En dan gaan we het eerst opbouwen. Eerst logeren en kijken of het klikt. Uitzien naar.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten