gezinshuis

gezinshuis
de morgenster

maandag

afscheid


De dozen zijn gepakt. Alles staat klaar voor de verhuizing. 

9 jaar van jou 15-jarige leven mochten we voor je zorgen. 9 jaar waarin we lief en leed met elkaar deelde. Stuiterend kwam je binnen. Boze ogen keken me vaak aan. De boosheid spatte eruit. En schopte en sloeg je om je heen. Letterlijk en figuurlijk. Maar we kwamen met elkaar uit het dal. En wat hebben we van je mogen genieten. Je vrolijkheid, je energie, je leergierigheid, je hang naar spanning. Maar ook je kwetsbaarheid, je angst en je verdriet. Soms mochten we dichtbij komen, maar vaak ook niet. Mama Jenny noemde je mij. Je zocht je veiligheid bij ons. Als je angstig was of bang en je ontplofte om ogenschijnlijk niets, waren wij er voor jou om je eruit te halen. Toen je ouder werd kon je steeds beter onder woorden brengen wat je voelde en waardoor de boosheid kwam. 

We zijn zo super trots op jou. En nu is de tijd van afscheid aangebroken. Tijd voor een nieuwe plek. Omdat je zo graag dichter bij mama wilde wonen. En mama zo ver weg woont. Daarom hebben we met elkaar besloten dat het goed is om je te laten gaan. Naar een plek dicht bij mama. En mogen wij terugkijken op mooie en intense jaren. We zijn van je gaan houden. Je hebt een plekje in ons hart. Nu mag je verder groeien op een nieuwe plek. Het doet altijd pijn. Afscheid nemen. Dat is moeilijkste soms als gezinshuisouder. Dat je weet dat het een goede keus is. Maar ook dat je een kind dat zolang bij je heeft gewoond moet laten gaan. En dan weet ik dat ik me geen zorgen hoef te maken, omdat ook op je nieuwe plek goed voor je gezorgd wordt. Maar toch maak ik me zorgen. Wij kennen je zo goed. We zien aan je of het goed met je gaat of niet. Dat moeten ze daar allemaal gaan ontdekken. Maar het komt goed. Je hebt veel veerkracht. Je hebt veel geleerd en je ben dicht bij mama. We zullen je missen. Het ga je goed. 

We hebben je ook bij God mogen brengen. Je hebt ook zelf daar veel over mogen vertellen aan anderen. Wat God voor jou betekende. We bidden dat dit met je mee mag gaan. Dat je dit vast mag houden. Wat er ook gebeurt in je leven. De Zegen van God gaat met je mee. 

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten