gezinshuis

gezinshuis
de morgenster

vrijdag

genieten

Na een heerlijk weekend zijn we begonnen aan week twee van de vakantie.
Twee van onze pleegjes hebben gelogeerd bij ouders. Hun biologische moeder is negen jaar geleden overleden, maar papa had heel veel spullen van mama bewaard. Hoe waardevol voor deze meiden. Nu zijn ze groot genoeg om het één en ander uit te zoeken. En dat hebben ze gedaan. Kleding, schoenen, tasjes en foto's. Zelf de trouwjurk van mama mocht ze meenemen. Voor de meiden was het een super weekend. Samen met papa dit alles uitzoeken. Dan is mama even heel dicht bij.

Maandag eerst de weekendboel opgeruimd en na het middag eten reden we weer naar Bleskensgraaf. Mijn vriendin is jarig en ik ga haar verrassen. Nou, dat viel echt goed. Ze wist van niets en was zooo blij. Het was heerlijk weer en we hebben in de zon heerlijk bijgekletst. De middag is zo om. De kinderen wilden hun vriendjes en vriendinnetje even opzoeken. Maar die hadden geen vrij. Dus dan maar naar school. Hier genieten ze altijd heel erg van. Enerzijds missen ze het oude, maar ze zouden geen van allen terug willen. Maar van tijd tot tijd even iedereen op de oude school zien en spreken is leuk.

Dinsdag had ik een dag uit in de planning. Ik had de kinderen niets verteld en in de auto waren ze allemaal aan het raden waar we toch heen gingen. Naar ZOO in Antwerpen. Met de navigatie moet het toch niet moeilijk te vinden zijn. Toch wel. Er staat nergens een duidelijk bord waar het is. En dan heb je het eindelijk gevonden en dan kan je niet in de parkeergarage, omdat je bus te hoog is. Grr. Door de oplettendheid van de vriendin van Thirza kwamen we op een openbare parkeerplek. Buiten. Dus met alleen een slagboom. Het was een klein stukje lopen. En dat geeft altijd bekijks. Wij gingen de dieren bekijken, maar zelf zijn we soms ook een bezienswaardigheid. Blanke moeder met een sliert kinderen in alle kleuren en maten. Ik glimlach er maar om. De dierentuin is niet groot, maar erg mooi en schoon. Onze jongste pleeg was nog nooit in een dierentuin geweest, vertelde hij. Dus dubbel spannend en leuk.  Ik moest hem ook dicht bij me houden, want hij holde van hot naar her en ik was bang hem kwijt te raken. Dat vond hij niet echt leuk en zijn blik sprak boekdelen zo af en toe.Na een gezellige dag met de nodige waarschuwingen als: niet op het hek klimmen, niet in het gras lopen, gingen we op huis aan.

 We waren net de stad uit toen onze jongste telg boos werd. Hij voelde zich uitgelachen en ging even helemaal uit zijn stekker. Hij ramde hard op de ramen van de bus en direct ging er een heel harde pieptoon af. Een soort alarm geluid. Iedereen schrok. Maar ik zat op de snelweg en kon niet zomaar de auto aan de kant zetten. Na een poosje was het wat rustiger op de weg en kon ik de vluchtstrook op. Ik keek naar het raam maar kon niets vinden. Er brandde geen lampje, maar de pieptoon stopte niet. Ik zette de motor af en startte toen weer. Maar ook dat had geen resultaat. Dan maar met een harde pieptoon naar huis rijden en even naar de garage. Het was echt een komisch gezicht met al die kinderen die met hun handen voor hun oren zaten. Ik moest gewoon doorrijden. Hoofdpijn!
Eerst maar naar de garage. Ik leg uit wat er gebeurt is en de garage meneer lacht. Ja, dat komt inderdaad door op het raam bonken. Naast het raam zit een life hammer. Omdat het een taxi geweest is is deze beveiligd. Zodra er iemand aanzit gaat er een piep af. Door het gedreun op het raam is hij verschoven. Was het dus zo eenvoudig. Heb ik 40 minuten in het gepiep gezeten. Het kan eraf hoor als je dat wilt. Nou, nee. Laat maar zitten, dat kan altijd nog eens van pas komen. En als ze eraan zitten hoor ik het direct. Ik weet nu waar het vandaan komt.Wat dit is met ons pleegje. De andere kinderen vinden het niet altijd leuk. Waarom moet hij altijd vervelend doen als we leuke dingen doen? Ik denk dat hij soms moeite heeft met veel prikkels en allerlei nieuwe dingen. En dan is het voorbij en dan moet hij ontladen. Lastig voor hemzelf maar ook voor zijn omgeving.
Dinsdagavond was het een drukke boel. Onze oudste zoon was meegekomen met André. En hij had direct twee knipklanten. Na het eten kwam ook onze oudste dochter nog. Zij heeft vakantie dus kwam een nachtje slapen. De vriendin van Thirza werd nog opgehaald. Die had al een nachtje gelogeerd.

Woensdag is ons jongste pleegje bij zijn broer gaan spelen. Na al het gestuiter van de afgelopen dagen was dit even fijn. Klinkt misschien een beetje niet aardig. Maar hij voelt dit gelukkig niet zo. Hij vind het geweldig om bij zijn broer te spelen en vind het helemaal niet erg dat wij iets anders gaan doen. Met een vriendin uit het dorp had ik afgesproken gezellig een dag weg te gaan. Dus reden we over Nisse om pleegje weg te brengen, via het station in Goes om Thirza af te leveren, naar 's Heer Arendskerke. Wat een leuke speelgelegenheid is dit. klok uus De kinderen hebben we de hele dag niet gehoord. Ze hebben genoten. Er was een workshop pizza bakken. En vanaf 8 jaar mochten ze meedoen met lasergamen. De dag was zo om. En wij hebben heerlijk bijgekletst. Dochterlief mee. En ook daar genieten de kinderen super van. Hun grote zus die komt logeren en mee gaat een dagje uit. Dus moest ze eraan geloven: van de hoge glijbaan. En pleegje filmen. Dat is een leuke film geworden.


Donderdag was het sopdag. na zoveel uitgaan moet er echt even geruimd worden. Maar dat vinden de kinderen helemaal niet erg. Zeker omdat we dit dan met elkaar doen is het gewoon leuk. Ondertussen Thirza op het station gebracht. Die gaat tot zaterdag logeren bij haar grote zus. Die was gisterenavond al naar huis gegaan en toen was Thirza nog niet thuis. En dan bedenkt ze ineens: ik kan nog wel daar logeren nu ze toch vakantie heeft. Dus dan maar met de trein. En pas als je kamer is opgeruimd!

Zo is ook deze week bijna voorbij. Ik merk dat de kinderen hun draai aardig hebben gevonden. De eerste week was echt drama. En nu gaat het goed en begint de school bijna weer. Dus dat wordt weer even stuiteren. Eerst het weekend nog met allerlei afspraken. Ik ben benieuwd, want ik mag al niet meer in de speelkamer komen. Geheimzinnigheid ten top. De moederdag komt eraan. En dan is de voorpret het leukst. Zeker als ze zelf iets maken en bedenken. Dit is echt genieten!

1 opmerking:

  1. Ik vocht met mijn vriend en hij maakte het uit met mij, ik maakte me zorgen over onze relatie omdat ik zo veel van mijn vriend hou en hem niet wilde verliezen, dus besloot ik een oplossing te zoeken op internet toen ik verschillende getuigenissen van mensen zag ik bedankte Lord Bubuza voor het herenigen van hun relatie, dus ik nam onmiddellijk contact op met Lord Bubuza op WhatsApp: +1 505 569 0396 en vertelde hem mijn relatieproblemen, hij reageerde en beloofde me te helpen. Hij verzekerde me dat ik de resultaten binnen 12 tot 16 uur zal zien. Ik deed wat hij me opdroeg, 15 uur later belde mijn vriend me huilend op en smeekte me om te vergeven en hem terug te accepteren. Lord Bubuza is geweldig en ik kan niet stoppen hem te bedanken. Neem contact met hem op voor hulp via WhatsApp: +1 505 569 0396 of via e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen