gezinshuis

gezinshuis
de morgenster

zondag

moederdag

Moederdag. Wat geniet ik hiervan. De kinderen hadden de zaterdag daarvoor allemaal geld gekregen. We gingen naar de braderie in Bleskensgraaf en ze mochten zelf iets kopen. We hadden er niet bij gezegd dat ze ook iets voor de moederdag konden kopen. Maar dat deden ze allemaal wel. Als ik ergens langsliep waar één van onze pleegjes stond, werd er al snel geroepen: weg, niet kijken! De braderie viel een beetje in het water. We waren bijna rond gelopen toen het begon met regenen. En ik denk niet dat het daarna nog droog is geweest. We waren dus ook behoorlijk nat en koud en liepen maar snel naar schoonmama. Maar de achterdeur zat op slot. Vreemd. Het was toch etenstijd. Maar toen we weg wilden lopen kwam moeders aan. Op de fiets. Als een verzopen katje. Wat hebt u gedaan? Moeders lacht. Pa zou thuis komen eten maar belde dat het druk was. Pa doet het gemaal. het gemaal Eens per maand zijn ze open en ook op de Monumentendag. Dus dacht moeders: ik ga wel even brood brengen. Maar net op pad begon het te regenen. Zo nat als moeders waren wij niet. Maar het was toch fijn om lekker warm binnen te zijn: bij de kachel en heerlijke warme koffie te krijgen, met een net gebakken plak cake. En een oliebol die we net gekocht hadden op de braderie. De kinderen zijn toen het voor hun gevoel wel droog was, nog even naar de braderie gegaan. Rond de klok van drie uur wilden we richting Streefkerk om ook mijn moeder een bloemetje te bezorgen. Maar één pleegje was er niet. Grr, André loopt dus nog even over de braderie. En daar komt pleegje aan, van de andere kant. Oh, ik was bij m'n vriendje binnen. 's Avonds vroegen de kinderen nog even of er wel tijd was om de andere dag een cadeautje te geven. Want we zouden zondag weer eens naar onze vorige gemeente gaan om de dienst bij te wonen en dan doorrijden naar de verjaardag van de broer van twee pleegjes. Ja hoor, we staan gewoon vroeg op. En tijd was er. We waren ruimschoots op tijd klaar. Ik heb zelf de soep nog gemaakt. Kwart voor 9 zaten we in de auto. Maar bij Woensdrecht bedacht ik me ineens dat de soep nog aanstond. Dus weer terug. Gelukkig waren we vroeg, maar nu werd het toch wel krap. Maar we waren op tijd. En wat is het dan weer leuk om even "thuis"te komen. En te ervaren dat ze blij zijn om je weer eens te zien en te spreken. Verwent ben ik door de kinderen. Het is zo leuk om iets te krijgen dat ze zelf hebben gekocht. Van chocolade : u bent lief, badzeep, windlicht met kaart en een tekstbord met : Of all the gifts both graet and small. a Mothers love is best of all.



Maandag weer naar school. Het viel allemaal mee met wennen. Voor mij was het heerlijk. Weer even goed door m'n huis heen te kunnen gaan. Zonder ruzie makende kindedren of direct weer rommel achter je. Woensdag even balen. Ik was op weg naar een pleegouderochtend toen mijn mobiel ging. Waar ik bleef. Oh, een dubbele afspraak gemaakt. Dat is het lastige met twee agenda's.
De ochtend was erg leuk. Zeker al om andere pleegouders te ontmoeten, maar er kwamen twee mensen iets vertellen over hun passie. Beide ook pleegouder merkten ze dat alles rondom het kind centraal staat en dat ik ook belangrijk. Alles wordt verzorgd en ook rondom biologische ouders. Maar waar blijven wij als pleegouders? We worden soms helemaal leeggezogen en hoeveel kunnen we daarvan kwijt bij pleegzorg? En hoe worden we ondersteunt. Vanuit het verlangen om als pleegouders iets voor elkaar te kunnen betekenen hebben ze een stichting opgericht. Safe Wings. Ik was onder de indruk. Ik heb zelf hier vaak over nagedacht, maar kon geen tijd vinden om daar iets mee te doen. Zelf hebben we al vaak pleegouders ondersteunt om het pleeggezin even lucht te geven. Dit is echt een super goed initiatief. En het wordt ook al gedragen door pleegzorg zelf. Ze werken nu nog alleen in Zuid-Holland. Maar wie weet, kunnen we hier in Zeeland ook wat mee.

En toen was het vrijdag. In onze gemeente hadden we een Bonte Avond. Je kon eten, en een gezellige avond met elkaar beleven. De opbrengst van deze avond was bestemd voor één van onze zendelingen in België. Jan en Melinda Wisse André en Thirza hadden een taak. Ik zou thuis blijven met de andere kinderen. Maar het liep even wat anders, dus besloot ik om ook maar te gaan met alle kinderen. En dat vonden ze leuk. Wat hebben ze genoten van de bingo, de quiz, het drinken en de taart en gewoon het gezellig bij elkaar zijn. En wat hebben ze afgestruind bij andere mensen. Thuis hoorde ik wat ze allemaal wel niet gekregen hebben van anderen. Super gezellig en een geslaagde avond. http://youtu.be/lXQaTkrLu88




Zaterdag. Dit gebeurt zelden, maar om half 9 werden we pas wakker en het was nog stil. Dus draaide we ons nog maar even om. Voordat iedereen deze morgen klaar was zaten we om 10 uur aan een laat ontbijt. Heerlijk. 's Middags vierde onze dochter Mariëtte haar verjaardag. En dan is de oprit bij de Moerdijk gewoon afgesloten. Ik denk"ik ga eraf en maak een lus en ga er weer op aan de andere kant. Maar dat dachten er meer. Dus file. Ik ben maar terug gereden en over Fijnaard gegaan. En daar ging nog even de brug open. Wat wil je met dit mooie weer. Dan is het drukker op het water dan op de weg. Twee uur later kwamen op plaats van bestemming. Maar dat mocht de pret niet drukken. Na een gezellige middag, heerlijk patat gegeten, en in bad geweest, en visite, was de avond snel om. Op naar de volgende week. Dan lopen we mee met de avondvierdaagse. Dus dat wordt een strakke planning de komende week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten