gezinshuis

gezinshuis
de morgenster

dinsdag

overwinning

Overwinning
Dat betekend je naam. Een prachtige naam heb je gekregen. En wat heb je je naam waar gemaakt. Acht jaar geleden kwam je bij ons. Kwetsbaar klein meisje. En wat moest je knokken. Drie maanden lang sliep je op mijn buik. En maanden hing je als een aapje aan mijn benen. Bang angstig kind. Zoveel al meegemaakt in je jonge leventje. En wij knokte met je mee. En ook je papa en mama knokte mee. Wat hebben we een strijd moeten leveren om jou weer vertrouwen te geven in de wereld om je heen. In grote mensen. Langzaam zagen we dit vertrouwen terug komen. Kwetsbaar en broos. Ook na zoveel jaren nog. Maar wat ben je een vrolijke meid geworden. Zingend wordt je wakker en zingend val je in slaap. Geen enge boze dromen meer, maar een heerlijke rustige slaap. Door jou wilskracht kwam je er bovenop. Door het vertrouwen van jou papa en mama, in ons als pleegpapa en pleegmama, kwamen we waar we nu staan. Vol vertrouwen kijken we met elkaar naar de toekomst. Mogen we, samen met jou papa en mama ,er voor jou zijn. Bij ons is je thuis geworden, maar ook een plek waar papa en mama zich thuis voelen en welkom weten. We hebben  je bij God mogen brengen. Ook dit mochten we samen met papa en mama doen. En daardoor konden we je leren vergeven. En konden papa en mama om vergeving vragen. Trots ben ik op jou en op jou papa en mama, die naar zichzelf konden kijken . Die konden zeggen:" het was niet goed wat er gebeurde maar we willen het nu anders doen. De plek waar jij woont is goed". Samen mogen we verder gaan op de weg naar een evenwichtig volwassen mensenkind.
Vandaag ben je jarig. 10 jaar alweer geworden. Je blijft onze vrolijke lieve kleine meid.
Wat zal het leven je verder brengen? Het zal ook in de toekomst met vallen en opstaan gaan. Maar dan zijn wij er voor je. Telkens weer zullen we je helpen op te staan. Verder te gaan en vooruit te kijken en bovenal naar boven te kijken. Zoals je zelf zo vaak zing: Ik hef mijn ogen, op naar de bergen. Waar komt mijn hulp vandaan? Ik hef mijn ogen, op naar U Heer, die mij bij zal staan.
Kinderlijk vertrouwen en kinderlijk geloof. We hopen dat we nog lang van jou mogen genieten.
Super trots op haar mooie cadeau.

6 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd!!! prachtstukje over een prachtmeisje! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met jullie prachtige dichter! Een geweldig en ontroerend stuk geschreven bedankt 😚!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik bedoelde dochter 😚

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anoniem03:22

    Wauw...zoveel liefde! Prachtig.... Gefeliciteerd met jullie lieve meid! X Anke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi geschreven!! wat zul je trots zijn op deze knappe meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ontroerend, dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen