gezinshuis

gezinshuis
de morgenster

zaterdag

rustig het nieuwe jaar in?

Het nieuwe jaar is al weer een paar dagen oud. Allereerst wens ik alle lezers een goed en gezegend nieuw jaar toe.

Oudejaarsavond. Afgezien van een kotsend kind, vuurwerk dat ineens alle kanten opvloog en wensballonnen die in de fik vlogen en als klap op de vuurpijl een dochter die van de dijk rolt waarbij ze haar knie behoorlijk verdraaid, is de oudejaarsavond rustig verlopen. Alle kinderen op de jongste na, hebben het wakker gehouden. De jongste is een apart verhaal. Hij is al weken boos en maakt ruzie. We vonden het geen goed idee om hem wakker te maken om 12 uur. Dus mocht hij al vroeger zijn vuurwerk afsteken. Dus die was tevreden en is heerlijk gaan slapen. En heeft ook doorgeslapen.
De andere kinderen wilden dvd kijken met elkaar. Dit was zo gezellig en spannend dat we de tijd vergaten.  Ineens was het 10 voor half 1. Ja, dat gebeurt er als je niet in de nieuwbouw woont. Daar hoor je het wel als het 12 uur is aan het vuurwerk dat wordt afgestoken. En wat hebben ze ervan genoten. Zeker de grotere. Die kregen zelf een aansteeklont en mochten zelf ook wat afsteken.
Het was een gezellige avond en om half 2 lag iedereen in bed. En ik? Ik hoop natuurlijk dat het morgen laat dag is. En dat was het. Om 10 uur hoorden we de eerste rommelen. Dat was dus echt uitslapen.
Het was een rare nieuwjaarsdag zo. Om half 12 waren we klaar met het ontbijt en ben ik gaan bellen. Leuke huisarts hebben we. Krijg ik een bandje met de mededeling: op woensdagmiddag neemt Kruiningen waar. Woensdagmiddag? Het is half 12 en donderdag.! Ik bel naar Kruiningen. Geen gehoor. Dus dan maar de huisartsenpost. We konden om tien voor drie terecht. Daarna door naar het ziekenhuis, foto's maken. Het blijkt gelukkig niet gebroken te zijn. Maar ze moet wel ingetaped worden. Ik zie bijna geen  verschil tussen gips en tape. Het is net zo dik. Over een week terug komen als de pijn wat minder is om te kijken of er iets is met de kniebanden. Dus nu hebben we een hinkend kind in huis dat zich voortbeweegt met krukken. Ze wordt er al aardig behendig in. Gelukkig is de pijn minder.
Vandaag dus de laatste echte vakantiedag. Eerst maar even met z'n allen door het huis gegaan. Puinruimen. De kinderen en manlief vinden dit eigenlijk niet nodig natuurlijk. Maar het moet echt even. Als alles klaar is even een broodje knakworst en dan naar opa en oma in Bleskensgraaf en als afsluiter van de vakantie: PANNENKOEKEN eten in het pannenkoeken restaurant. Mmmmm en dan ook nog zelf kiezen welke je wil. Dat ging er wel in en alle borden waren bijna leeg.

 
De kerstvakantie is weer om. Het was druk, soms heftig maar ook heel gezellig.
Toch vind ik het niet erg dat maandag de deuren van de school weer open staan.
 

1 opmerking:

  1. Ook voor jullie een gezegend nieuw jaar. Ik kan me er alles bij voorstellen dat je uitkijkt naar maandag. Gewone regel is voor iedereen het beste maar zeker in situaties zoals die van jullie.

    BeantwoordenVerwijderen