gezinshuis

gezinshuis
de morgenster

dinsdag

einde vakantie

En dan is het vrijdag. De laatste dag van de vakantie. Maar aangezien er in de vakantie veel binnen gespeeld is en ik ook een beetje vakantie heb proberen te houden was het best rommelig. De meiden waren gisteren al begonnen met het opruimen van hun kast. Vandaag nog even ertegenaan met elkaar en dan vanmiddag maar iets leuks gaan doen. 's Middags naar Hoogerheide. Gezellig bowlen. Twee uur had ik een baan gehuurd. Er ging een gejuich op toen ze hoorde wat we gingen doen. Dit vinden ze zo leuk. Onze jongste had het nog nooit gedaan. Maar lang ergens de aandacht voor vast houden kan hij niet en wilde al na drie kwartier stoppen en wat anders doen. Maar door duidelijk uit te leggen dat we dit met elkaar doen en niet ergens anders heen gaan ging hij toch verder. 's Avonds nog even naar de Mac gereden. 
Wat genieten de kinderen van de dingen samen doen. En ik natuurlijk ook.


Zaterdag ben ik begonnen met verven. Ja, want er zijn nog een aantal dingen in huis die nog niet geverfd zij En dat vanaf de verhuizing. De deur van de veranda, de deuren van de twee bijgemaakte kamers en de posten. En dan de nieuwe trap nog. Maar zover ben ik niet. Want verven duurt zo lang. Eerst gronden, dan schuren, dan aflakken en dan is het nog niet helemaal naar m'n zin. Dus nog een keer. Dus volgende week zal
ik alles nog twee keer moeten doen.
                                                                                                            

En dan is het maandag. Ik koester me in de rust die er is in huis. En dan wil ik van alles tegelijk doen. Ik begin maar met ramen. Alles lekker zemen. Na al dat gourmetten, was dat nodig. Om half tien kom ik er ineens achter dat ik de camping nog moest bellen. Verdraaid. Dan zullen de grote caravans wel vol zijn. Om tien uur ben ik door de telefoonlijn heen. En gelukkig is de gewilde caravan nog vrij in de periode die we graag wilde. Dus de vakantie is geboekt. We zijn toch overeen gekomen dat we dit jaar weer naar de camping gaan. De kinderen hadden erg veel zin in 't beloofde land Dus gaan we voor ik denk de zeventiende keer naar Voorthuizen. Het is heerlijk dat de kinderen weer hun dagelijks schoolritme hebben.  Ik geniet echt van de kinderen als ze thuis zijn, maar vind het ook weer heerlijk als ze naar school gaan. Het is een drukke kerstvakantie geweest. Nu is de rust weergekeerd. Nou ja, rust. Ik heb ook vandaag weer geverfd. Ben voorbereidingen aan het treffen voor de verjaardag van onze jongste. Dus werk is er genoeg. Vanavond een gesprek gehad op school. Want onze oudste gaat straks naar het voorgezet onderwijs. Genoeg dingen weer in de planning.                   




Geen opmerkingen:

Een reactie posten