gezinshuis

gezinshuis
de morgenster

zaterdag

de achtbaan

Vanaf het moment dat we ons contract hebben ondertekend als gezinshuis heb ik het gevoel in de achtbaan te zitten. En die staat nog even niet stil. Maar gelukkig. Ik geniet ervan. Dat is het verschil met een echte achtbaan. Dan zit ik met m'n ogen dicht en gil zo hard als ik kan. Tot grote hilariteit van de kinderen, waarvoor ik in dat gekke ding ga. Mama vind dit eng. Maar deze achtbaan gaat hard maar is ook gewoon erg leuk. Dus ik geniet.
Afgelopen week hebben we gesprekken gehad. Met nieuwe ouders, kinderen. En we hebben kennis gemaakt. Met de kinderen en hun moeder.  En wat hebben de twee jongens er zin in om bij ons te komen wonen. Eindelijk weg van de groep. Is de groep zo verschrikkelijk dan? Natuurlijk niet. Ook daar wordt er goed voor de kinderen gezorgd. Maar sommige kinderen passen gewoon niet in het klimaat van de groep. Voor deze twee jongens komt er dus een einde aan het wonen op een groep. Beide moeders waren ook erg blij met het plekje in ons gezin en zien het zitten. En dat is al zo fijn. Ik moet het toch met deze moeders gaan doen. Het blijft hun kind en ik heb ze nodig om deze jongens op te voeden. Een van de jongens is al komen spelen en heeft ook mee gegeten. De andere kinderen vonden hem aardig en ze hebben al heerlijk gevoetbald. Voor onze oudste pleeg super leuk om een speelkameraadje te krijgen. Hij voelde zich soms echt verloren tussen die meiden. Dat gaat straks anders worden. 
En wat zijn de kinderen altijd blij met het foto boekje wat ze krijgen. Dan is het eerste bezoek aan ons gezinshuis minder spannend. Want je hebt al wat gezien. 
Ook om ons eigen bedrijf vorm te geven vergt heel wat tijd. Boekhouding opzetten, verzekeringen regelen, opleiding, BHV en EHBO halen, en het keurmerk aanvragen. 
De komende twee weken hebben we nog een paar bezoek afspraken staan met de nieuwe kinderen en voor de vakantie, die bij ons de 11de begint, wonen ze bij ons. Dan hebben we heerlijk de vakantie voor de boeg waarin we aan elkaar kunnen wennen en gaan we ook met elkaar naar de camping. Dan zal ons karretje stilstaan. De achtbaan stopt dan vanzelf. 
Dit weekend hebben we ook al even time-out. Alle kinderen zijn logeren. Vanmorgen heb ik heerlijk uitgeslapen. Echt uitgeslapen. En als je dan om 10 uur uit bed kom, hoef je niet te haasten om alle kinderen nog uit bed te trommelen, maar kan je rustig op gang komen. Heerlijk gewinkeld en mezelf verwent. En straks uit eten. Het is stil in huis. Maar voor even is het heerlijk. Dan kunnen we er de komende weken weer tegenaan. Morgenmiddag/avond komt alles terug. Dus voor nu genieten we nog even. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten