gezinshuis

gezinshuis
de morgenster

woensdag

Uganda deel 2

Dag 4 van onze reis is een reisdag. We reizen vanuit Kampala naar Paraa Safari Lodge. Halverwege de reis bezoeken we een Compassion-project. De kinderen hadden van alles voorbereid. Een welkomslied/dans. Maar ook de volwassenen heetten ons op eigenwijze welkom. Bij aankomst werden we verwelkomt met ons volkslied. De muziek loopt voor ons uit.

Langs de kant van de weg staan dorpelingen te kijken. Er staat een moeder met haar baby en als ik haar begroet geeft ze haar baby aan mij. Ik geniet even van dit kleine wonder en wil haar baby terug geven omdat de groep al verder loopt. Maar haar houding is afwerend. Take it, keep it. Ik weet even niet wat te doen maar dring er toch op aan dat ze haar baby terug neemt. Ze pakt haar baby bij de arm en slingert hem zo op haar rug. Ik weet dat dit hier heel normaal is maar het is niet zoals wij met een baby omgaan. Het is confronterend om te zien hoe onbelangrijk een baby kan zijn voor een moeder. Erica en ik kijken elkaar geschokt aan. Welke moeder geeft haar kind weg? Ik zie in mijn werk juist vaak de strijd die ouders voeren om hun kind. Het rouwproces waar ze in komen als hun kind uit huis geplaatst wordt. Dit hier is echt een wereld van verschil.



Deze break in de reis was fijn. Na dit bezoek zetten we de reis voort naar ons volgende hotel. We steken de Nijl over en komen in een zeer mooi natuur gebied. Onderweg komen we al verschillende dieren tegen. Het hotel is prachtig. Midden in het natuurgebied. We horen de brulapen en allerlei andere geluiden van de dieren in het gebied. 
De volgende dag(dag 5) gaan we op weg naar een kerkdienst. Onderweg hebben we al een preek te pakken vanuit de prachtige schepping. Olifanten en giraffen naast de bus, en wilde zwijnen en apen naast je hotelkamer. Bij de kerk aangekomen worden we welkom geheten door een uitzinnige groep mensen. Ze zingen, dansen en zwaaien met takken met bladeren. Ik werd erdoor geraakt. Hoe belangrijk zijn wij voor deze mensen? Wat komen we brengen? Hoop, bemoediging?
In de kerk aangekomen worden we omringd door de kinderen. Al direct komt er een klein meisje op mijn schoot zitten. Ze kijkt me met haar grote vragende ogen aan. Ik smelt. Ik wordt even terug gebracht in de tijd. Ons kleine pleegje dat zich vanaf dag 1 aan me vastklampte. Maar me ook nu als enige van het gezinshuis regelmatig even een berichtje stuurt. Even dat contact zoekt.        Als ik dit kindje zie vraag ik me af of ze al een sponsor heeft. Ze laat me niet meer los en als er, alweer, een baby in mijn armen wordt geduwd, laat ze even merken dat zij er ook nog is, en niet van mijn schoot af gaat. Voorzichtig gaan haar handje over mijn arm en dan over mijn wangen. Ze voelt en kijkt en geniet van mijn aandacht voor haar.



Mijn nichtje merkt gekscherend op: "er staat op jou voorhoofd: geef mij je baby." 
Na de dienst vraag ik aan de pastor of dit meisje al een sponsor heeft. Nee, dat heeft ze niet. Nu wel dus. 

Haar naam weet ik nog niet. Er moet eerst nog worden uitgezocht wie ze is en of ze ook daadwerkelijk in het project kan. Maar dat komt vast goed. 




12 opmerkingen:

  1. Hallo!

    Heeft u een dringende lening nodig? Heeft u persoonlijke of zakelijke leningen nodig? Wij zijn een gerenommeerde financiële instelling die u kan helpen bij het verminderen van de maandelijkse afbetaling, zodat onze klanten betaalbare aflossingsopties hebben en ruimte hebben om te ademen als het aan het einde van de maand aankomt.

    Onze diensten omvatten het volgende:

    * Voertuigfinanciering
    *Persoonlijke lening
    * Schuldconsolidatielening
    * Zakelijke lening
    * Herfinanciering lening
    * Huislening
    * Hypothecaire leningen, enz.

    Onze leningen zijn goed verzekerd voor maximale veiligheid is onze prioriteit. Verliest u 's nachts slaap terwijl u zich zorgen maakt over hoe u een legitieme leninggever kunt krijgen? we kunnen helpen met een lage rente van 4%. Wij zijn geloofwaardig en details zijn strikt vertrouwelijk.

    Opmerking: geïnteresseerde personen moeten een bericht naar ons sturen via: Howardfinancial.dwn@gmail.com voor informatie over hoe u vandaag een lening kunt krijgen.

    Beste wensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem14:55

    HOE KRIJG IK EEN LENINGSBIJSTAND @ 2% RENTEVOET?

    Ik wist niet zeker of ik een legale geldschieter online kon krijgen, maar toen ik mijn schuld niet langer kon onder ogen zien, lag mijn zoon in het ziekenhuis voor een operatie die een enorme hoeveelheid geld vereiste en ik had ook wat geld nodig om te herfinancieren en een goede te krijgen huis. om hulp van vrienden te zoeken en toen er geen hoop meer was, besloot ik online te gaan om een lening te vinden en ik vond LAPO MICRO FINANCE met een rente van 2% en paste onmiddellijk mijn gegevens toe zoals aangegeven. Binnen zeven dagen na mijn aanvraag legde hij mijn geleende bedrag vast zonder verborgen kosten en kon ik voor de medische rekeningen van mijn zoon zorgen, mijn huurrekening verlengen en mijn schuld afbetalen. Ik zal elke leningzoeker adviseren om contact op te nemen met LAPO MOCRO FINANCE met (lapofunding960@gmail.com).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo meneer / mevrouw,

    Heeft u een dringende lening nodig, of heeft u een herfinancieringslening nodig, heeft u een lening nodig om uw schuld af te lossen? Een lening nodig om een auto of huis te kopen? Zo ja, geen zorgen meer, wij bieden alle soorten leningen tegen een acceptabele rentevoet zonder het krediet te controleren !!! neem vandaag nog contact met ons op via e-mail.

    E-mail: sabinhelps@gmail.com

    Nou bedankt.
    Mr. Karin Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe ik een dringende lening van 100.000 binnen 24 uur kreeg om mijn eigen bedrijf te starten met de beste online onlinediensten, neem contact op met de e-mail van het bedrijf voor uw leningverwerking als u geïnteresseerd bent: e-mail naar {TRUSTLOAN88@GMAIL.COM} of neem contact op via WhatsApp @ + 1443281 3404

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo allemaal, ik ben super opgewonden vandaag. Ik zag opmerkingen van mensen die al een lening hadden ontvangen van Sabinehelps@gmail.com en toen besloot ik me aan te melden op basis van hun aanbevelingen. Een paar uur geleden bevestigde ik in totaal 10.000 euro die ik had aangevraagd van mijn eigen bankrekening. Dit is echt geweldig nieuws, en ik adviseer iedereen die een echte lening nodig heeft om een aanvraag in te dienen via e-mail: sabinhelps@gmail.com of whatsapp haar op + 79267494861

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Our proposed offer for clients in the new year is positive and total commitment, so working with us gives you maximum assurance of getting funded for we have an A+ rating in financing. Frank Loan Services (FLS) over the years has been highly rated as one of the best online companies with a cheaper interest rate. If you are in need of financing, don’t hesitate to contact us through phone (+1-713-389-6778) or E-mail: k.frankloans@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ons voorgestelde aanbod voor klanten in het nieuwe jaar is positief en volledig toegewijd, dus als u met ons samenwerkt, krijgt u maximale zekerheid dat u gefinancierd wordt, want we hebben een A + rating in financiering. Frank Loan Services (FLS) is door de jaren heen hoog gewaardeerd als een van de beste online bedrijven met een lagere rente. Als u financiering nodig heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via telefoon (+ 1-713-389-6778) of e-mail: k.frankloans@gmail.com

    E-mail: k.frankloans@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik wil Karin Sabine lenen voor mij een lening van € 40.000 waarderen. als je een dringende lening nodig hebt, voorkom dan dat je wordt opgelicht door nep-geldschieters en solliciteer via een echte leningfirma via e-mail sabinhelps@gmail.com whatsapp +79267494861

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goede dag, ik ben nu super blij omdat ik zojuist mijn lening van € 69.000 heb ontvangen van dit goede bedrijf - LAPO. Doe er goed aan om contact met hen op te nemen als u een snelle lening nodig heeft. Neem nu contact met hen op via deze e-mail: (lapofunding960@gmail.com) of WhatsApp: +447883183014

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kwam dit leningbedrijf tegen op Facebook en ik nam contact op met de e-mail die ik zag ineens kreeg ik een lening van $ 60.000 USD, dus ik geloofde nooit dat dit allemaal zou kunnen werken totdat ik $ 60.000 USD kreeg, zal iedereen adviseren die behoefte heeft aan een lening om contact op te nemen met deze leningmaatschappij voor hulp bij een lening is dit het e-mailadres van het bedrijf (TRUSTLOAN88@GMAIL.COM) of contact via WhatsApp @ + 1 443 281 3404

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Anoniem02:54

    Sveiki visiem... es tikai gribu ātri pateikt, ka šodien saņēmu aizdevumu no labi reģistrētas un Greenlight Financial Company, un šorīt saņēmu viņu e-pastu TV reklāmā un nolēmu sazināties ar viņiem, un par godu Dievam es tikko saņēmu savu aizdevums tagad, arī jūs varat saņemt aizdevumu no jebkuras valsts, vienkārši sazinieties ar viņiem tūlīt pa (fastloan2001@gmail.com).

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Anoniem02:56

    Sveiki visiem... es tikai gribu ātri pateikt, ka šodien saņēmu aizdevumu no labi reģistrētas un Greenlight Financial Company, un šorīt saņēmu viņu e-pastu TV reklāmā un nolēmu sazināties ar viņiem, un par godu Dievam es tikko saņēmu savu aizdevums tagad, arī jūs varat saņemt aizdevumu no jebkuras valsts, vienkārši sazinieties ar viņiem tūlīt pa (fastloan2001@gmail.com)...

    BeantwoordenVerwijderen